Hvorfor laver jeg butiks anmeldelser ?

Jeg laver butiks anmeldelser det går lidt i rød tråd med mysterie shopper. Jeg bliver ofte spurgt, hvad der motiverer mig for og lave de anmeldelser.

Jeg er nærmest vokset op i detail branchen, min far har altid arbejdet med Herreekvipering, jeg var ikke ret gammel før jeg havde taget beslutningen, om og følge trop med min far.

Med fare for og lyde lidt gammel, var jeg ovenud lykkelige da jeg i 1993 gik i lære i Magasin i Aalborg. Når jeg tænker på det service niveau der altid, var i centrum for en sublim kunde oplevelse kontra oplevelsen i dag, så bliver jeg ærgerlig over det jeg oplever. Vi blev ”opdraget” godt og klædt på til at være der for kunderne, henvende os til kunderne, hjælpe dem i prøverummet en helheds oplevelse af, at kunderne var vigtigst og jeg var der for deres hjælp.

Efterfølgende har jeg vært selvstændig med egen tøj butik samt arbejdet som butikschef. For og videreudvikle mig uddannede jeg mig som mode koordinater, hvor jeg har undervist i figur styling.

Hvorfor så lave butiks anmeldelser offentligt? Vi kender det i dag bla. Fra restaurations branche. Der har jeg fundet inspiration. Syntes det er vigtigt og sætte fokus på, hvad der ligger til grunde for de beklagelser nogle fra branchen gør sig, hvor de pointere at webhandlen lukker deres butik

De gode oplevelser er nogen vi husker, mens de fantastiske oplevelser er nogen vi aktivt anbefaler og vi kommer igen – ofte. 

 Men min baggrund forventer jeg den fantastiske oplevelse, den gør jeg vil ligge mine penge der og komme igen. Min oplevelse er desværre, hvis jeg bare kan få den gode oplevelse har jeg vundet i lotteri, den gode oplevelse består af et ”HEJ” måske efterfulgt af et lukket spørgsmål ”sig til hvis jeg kan hjælpe dig” ok – så er handlingen lagt på kunden, det er nu kunden der aktiv skal lave en handling for hjælp og ikke ekspedienten.

Når helhedsoplevelse udebliver, skal der ikke meget til min handel bliver købt på nettet.

Derfor har jeg fokus på butiks anmeldelser.

Sidste år var glæden stor, da Magasin valgt og genåbne i Aalborg. Jeg har besøgt den flere gange med stor forventning, om de stadigvæk stod for det sammen som i ”gammel dag”

Af flere grunde er jeg gået uden endnu og have fortaget mig et køb. Det er afdeling for tøj, jeg her vil omtale. Man har valgt og have et udvalg af mange mærker men knap så meget af hvert mærke, for mig virker det ”rodet” samt uoverskueligt.

Så kom service oplevelse:

Der er en kasse som er placeret i et hjørne ved de tre prøverum. Når jeg selv uden hjælp(da jeg ikke har fået det tilbudt) har fundet mit tøj og nu vil ind og prøve tøjet, var min tanke ”så er der service for alle pengene”

Der står tre ekspedienter bag kassen, som jeg går lige forbi for og komme i prøverummet= lig med købssignal. Den fangede de så ikke, da jeg skulle have anden størrelse, gik jeg forbi dem igen, for selv og finde ny størrelse.

Der var jeg blevet så irriteret, så de havde tabt mig som kunde. Nu sker der så en reaktion, da jeg forlader prøverummet og går fobi de tre ekspedienter endnu en gang, siger den ene, var der ikke noget der passede??? Kunne oplyse hende om, hvad jeg ville have købt hvis en af dem havde vært villige til og vise mig interesse.

 

Æv Æv – en stor forandring i kundeoplevelse i forhold til min tid. Måske det bare er blevet en del af dagen Danmark. Ønsker/ forventer vi ikke længere service som kunde?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Indlæg du også vil syntes om

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *