Hvor blev den god gammel service af

Efter en uges sygdom, trængte jeg til at komme ud i går. Min passion er jo, at købe tøj og forkæle mig selv.

Syntes det er svært at finde et godt udvalg i Aalborg. Der er dog begyndt, at dukke nogle mindre butikker op rundt omkring, i forskellige byer.

Nu er jeg selv uddannet i Magasin, hvor service var nøgleordet for en god kunde oplevelse. Godt være jeg er lidt skadet på den front. Men når jeg går ind i en butik, er det i dag ikke en selvfølge der bliver hilst på en.

Syntes ofte ekspedienten har travlt med, at tale privat eller lave andre ting. Mener bare ikke der er noget vigtigere end kunde, det er trods alt dem der skal betale lønne.

Når jeg kommer ind i en butik, er det mit første købssignal ” ja jeg er interesseret i Jeres butik” Her burde man som det mindste hils på kunden, så man føler sig velkommen.

Når jeg går rundt og ser på tøjet, leder efter størrelse eller pris. Burde ekspedienten fange signalet ”Hvad kan jeg gøre for dig”

Som regel er jeg nu så irriteret over, den manglende service jeg forlader butikken. Vil bare ikke ligge mine penge der, når de ikke vil arbejde for dem.

Var i går inde i en butik ved city syd som er rimelig ny, havde forelsket mig i en trøje. Bliver trods alt hilst på. Finder selv trøjen, går i prøve rum, skal bruge anden størrelse. Ekspedienten har travlt med, at ligge silkepapir sammen, da hun ikke engang tilbyder at finde anden størrelse, forlader jeg butikken.

Men ville så gerne have blusen så går over i butikken igen, tænker at når jeg kommer igen må det da være et kraftigt købssignal, nej bliver igen ikke tilbudt hjælp.

Har nu bestilt blusen på nette.

Det er jo ikke fordi jeg ikke kan finde tøjet selv, har trods alt arbejdet med det, det meste af mit liv. Er det kun mig der forventer service?????? Eller er det bare sådan det er i dagens danmark. Tænker bare det må da være så meget sjover, at gå på arbejde og hjælpe kunde.

Savner helt vildt, at arbejde i butik og tøj. Ville ønske det kunne passe sammen med et familie liv. Kan love for der ville ikke være kunder, der ikke ville opleve en god service, det er den fedeste oplevelse, når jeg har vært med til, at gøre en kunde tilfreds.

Har tit tænkt på, at tage ud og undervise i service i detail branchen, hold nu op de kunne trænge til det.

untitled

 

 

Indlæg du også vil syntes om

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *