Butiks anmeldelse MOSS COPENHAGEN – AALBORG

karakter af service

 

 

 

MOSS COPENHAGEN GIK TUREN TIL

Det er en stor butik og træde ind i, præget af det rå og kolde look, alligevel har MOSS COPENHAGEN formået, at gøre butikken hyggeligt med lounge område. Lounge området var placeret tæt ved området med prøverum, er en helt genial “parkerings plads” til de utålmodige, mens mor, kæreste mm. finder sit nye outfit.

Præsentation af tøjet:

Den rette fremvisning af tøjet i en butik og i butiksvinduer er vigtigt, for hvorvidt folk i første omgang overhovedet kommer ind i butikken, og om de dernæst bliver fristet til at købe noget. Er tøjet ikke fremvist ordentligt, er det også svært for potentielle kunder at se, om der overhovedet er noget, de synes om. En af de bedste måder at få fremvist tøjet på er med mannequiner – mulighed for at præsenterer forskellige tøjstykker og forskellige styles på en gang. MOSS COPENHAGEN har valgt den nemme måde og præsentere tøjet på, lange stativer hvor tøjet hænger i en lang række, dog hænger det i sæt og farver, så man selv kan se kombinations muligheden.

Jeg er meget tilhænger af, at man laver et mix af front hæng og de lange stativer. Det indbyder til overskuelighed for kunden, der får præsenteret kombinations mulighederne, som kan give en større købe løst.

HVAD ER EN GOD SERVICEN I EN BUTIK?

At hilse på kunder, når du møder dem i butikken.
At se folk i øjnene, når du taler med dem.
At vise dem respekt, fordi der er nogle som faktisk har travl, og der er nogle som er brug for at tale.

Fra jeg træder ind i butikken, bliver jeg fristet. Går straks i gang med og fylde favnen med tøj, ligger det på bordet så jeg kan sammensætte nogle sæt=kraftigt købssignal, går frem og tilbage for og finde størrelser, på intet tidspunkt oplever jeg en venlighed eller opmærksomhed fra personalet, jeg forsætter min tur gennem butikken. For enden af butikken, findes et større område med prøverum, jeg indfinder mig så sker der noget!!!

Ved prøverummet tænker jeg de bevist har valgt og “gemme” sit personale. Her står nogle meget venlige piger klar til og udvise service, så jeg begynder og bløde lidt op over den manglende service gennem butikken. Ekspedienten går med hen til prøverummet og trækker gardinet for, hun oplyser mig at hun er udenfor, hvis jeg mangler noget. Jeg får kæmpet mig igennem bunken af tøj, ekspedienten udviser oprigtigt interesse og spørg ind til  mig,  Servicen i prøverummet er alt afgørende for salget og mersalg, så god oplevelse.

Nu havde jeg en opgave i butikken (på eget iterative)havde jeg ikke haft det, var jeg ikke nået til prøverummet og havde fået den oplevelse=mistet omsætning. Normalvis havde jeg forladt butikken for længst, når der ikke bliver vist interesse for mig.

Hvad er god service for dig.?
Hvordan vil du gerne behandles i en butik.?

 

 

 

 

 

 

Indlæg du også vil syntes om

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *