Butiks anmeldelse Bella Donna

 

 

4 ud af 5 mulige læs hvorfor.

Var i dag en tur i city syd i Aalborg, hvor Bella Donna´s vinduer fangede min interesse grundet de fantastiske farver. Er også meget modtagelig for farve lige nu, hvor det heler, kan virke tris og udfordret med den situation Danmark er i.

Bella Donna

Jeg har aldrig tidligere vært i butikken, er gået forbi mange gange. Hvorfor har jeg ikke vært i butikken? for mig virker den uoverskuelig, der er mange vare på lidt plads. Det virker ikke til, at der tænkt på måden tøjet er præsenteret på feks, farver eller sæt.

Da jeg træder ind i butikken, bliver jeg med det samme mødt af en venlig ekspedient. Spørg ind til hvad jeg er på udkig efter, siger kjolen i vinduet fangede min opmærksomhed. Straks finder hun den frem, jeg får informationen om den er i to farver som ekspedienten præsentere for mig. Jeg æder ekstra service råt og hun har min fulde opmærksomhed, det uventede hilser jeg altid velkommen. Den service jeg oplevede burde være naturligt når man træder ind i butikkerne, når jeg ser tilbage i min tid fra detail branchen, elskede jeg og brændte for og yde den optimale service over for kunderne. I dag tænker jeg, hvad får ekspedienterne tiden til og gå med (mange steder) der virker som om deres comfort zone er bag disken, kan måske få et forsigtigt hej fremstammet.

Nå tilbage til Bella Donna, da det er en oplevelse der fortjener 5 stjerner. Det stopper nemlig ikke her. Ekspedienten hænger de to kjoler frem, hvor hun viser kombinations muligheder, hvordan de kan styles med en lille jakke, tørkæde wauuuu siger jeg bare. Hvis jeg var i tvivl om, om jeg skulle have kjolen så blev jeg overbevist. Jeg har selv undervist i mersalg og prøverums træning, så kunne ikke lade være med og smile når jeg selv ryger i fælden, det gjorde jeg kun fordi ekspedienten gjorde sit arbejde helt fantastisk.

 

 

Det intelligente MERsalg

Det intelligente MERsalg er nøglen til gode kunderelationer.

Det er vigtigt, at du skaber ”intelligent MERsalg”. Du skal ikke bruge MERsalgsmodellen fra tankstationen. Det er den, hvor der helt ukritisk bliver kastet vilkårlige tilbud efter dig, når du blot vil betale din benzin.

Du har sikkert selv prøvet det mange gange:
Ekspedienten forsøger pludselig og helt ude af sammenhæng at pådutte dig et vilkårligt produkt. Et produkt som hverken har relevans eller interesse for dig. Det bliver derfor sikkert ofte til et pænt ”nej tak”.

Jo, det er også MERsalg

– og den model virker også på tankstationen og i andre lignende situationer.
Men i en seriøs servicevirksomhed eller detailforretning skal der i stedet satses på Intelligent MERsalg.

Det intelligente MERsalg tager altid udgangspunkt i din kundes behov. Kender du ikke behovet, skyder du bare i blinde – og det giver hverken loyale kunder eller ambassadører

Fra Trend Mogensen’

 

Indlæg du også vil syntes om

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *