Butik anmeldelse Sinnerup Aalborg

 

Butiks anmeldelse af Sinnerup i Aalborg, kun deres afdeling med tøj. Du træder ind i en enorm butik på tre etager, hvor hver etage har forskelligt udvalg bl.a. bolig interiører, møbler samt tøj. Du tager rulletrappen til øverst etage, for at komme ud går du en etage ned, hvor du her finder en hel etage med tøj.

Sinnerup Aalborg

Der er bl.a mærker som: CRÉTON, Just Female, Lee, Linda DNA, Nûmph mm.

Udvalget er stort. Etagen virker stor, men er flot præsenteret med tøj både på giner, bord og vægophæng, aldersgruppen de henvender sig til er bred. Selv er jeg ikke ”fan” af valget af hæng der hænger løst ned fra loftet, fornemmelsen af stativet der gynger, kan jeg godt blive irriteret over.

 

Da jeg kommer, er der 7 kunder på etagen, hvor de to er i prøverummet. Jeg får øje på en ekspedient ved kassen, hvor der ikke er kunder. Samlet var jeg der i 16 minutter uden at blive hilst på.

På et tidspunkt ser jeg en kunde henvende sig til ekspedienten, hvor hun spørg ind til en bluse på en gine, hvor hun finder den, ekspedienten er så venlig og fortælle kunde, hvor hun finder den. Her ville jeg have valgt og gå med kunden, for og vise hvor hun kunne finde bluse og imødekomme ønsket om service, nu når man alligevel er gået med kunden vil det være ganske naturligt og præsentere en underdel, kunden bliver præsenteret for en helhed og måske bliver fristet til og købe noget.

Var jeg blevet præsenteret for en vejviser/ ekspedient der ikke ville udvise anden form for service, var jeg gået for længst, og ikke bidraget til omsætningen.

 

Nogle gange kan jeg tænke, mit personale fra jeg havde butik og var butikschef, må syntes jeg var en hård chef. For mig var det vigtig alle tog fælles ansvar for butikken og dens omsætning, det betød tal altid var synlige, hvis vi ikke var der for kunderne gjorde vi ikke en forskel, hvilket er lig med manglende omsætning og i sidste ende ikke noget job grundet butikken måtte lukke. Mig og mit personale valgte hver 6. mdr. et udviklingspunkt, som vi sammen arbejde hen imod, for mig som chef elskede jeg se personalet vokse med opgaven.

 

Når jeg gentagende gange oplever mangel på service i butikker, kan der være følgende til grunde:

Ekspedienten er virkelig træt af sit arbejde og gør ikke det store for skjule kunden er til besvær, eller så er det en del af konceptet at kunde må hjælpe sig selv, hvilket jeg tror ikke er tiltænkt. Alt andet lige må dagen da gå hurtigere og blive mere tilfredsstillet når man udføre sit job.

En mulighed kan også være fra virksomhedens side, er I gode til og involvere personalet, udvikle dem, give dem ansvar så personalet vokser med ansvaret?

 

Tilbage til Sinnerup de får 1 tal/ sko i bedømmelse, det er kun ud fra butikkens indretning.

 

 

 

 

 

Indlæg du også vil syntes om

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *